Madrid 30. júla (TASR) - Madrid 30. júla (TASR) - Údaje z "čiernych skriniek" ukázali, že španielsky rušňovodič vlaku vo chvíľach vykoľajenia práve telefonoval a išiel rýchlosťou 153 kilometrov za hodinu, teda takmer dvakrát väčšou, než je maximálna povolená rýchlosť. Pri nehode zahynulo 79 ľudí. Oznámil to dnes španielsky súd, na ktorý sa odvolávala tlačová agentúra AP.
Vyšetrovatelia na základe skúmania záznamníkov tvrdia, že vlak išiel krátko pred vykoľajením rýchlosťou 192 kilometrov za hodinu a rušňovodič aktivoval brzdy iba pár "sekúnd pred nárazom".
Súd v dnešnom oznámení uviedol, že rušňovodič sa rozprával telefonicky s predstaviteľom štátnej železničnej spoločnosti Rente, keď došlo k nehode, a radil sa s ním o istom doklade.
Rušňovodič Francisco José Garzón Amo bol predbežne obvinený z mnohonásobného zabitia z nedbalosti.
Vlak sa minulý týždeň doslova vrútil do veľmi nebezpečnej, ostrej zákruty, nachádzajúcej sa neďaleko železničnej stanice vo svetoznámom pútnickom meste Santiago de Compostela.